عضو مجلس خبرگان رهبري گفت: حتي برخي از افراد عمامه به سر که داراي مسئوليت هستند، در واکنش به اجتماع مردم در خصوص بدحجابي و نگراني علما از وضع دين و فرهنگ و تجمع روحانيت در فيضيه، آنها را کساني معرفي ميکنند که اسلام را نشناختهاند و آنها را متهم به توهم ميکنند. بايد از وي پرسيد مگر خود تو دينت را از کجا ياد گرفتهاي؟ از فيضيه يا از انگلستان؟
به گزارش پايگاه اطلاع رساني آثار حضرت آيتالله مصباح يزدي، رئيس مؤسسه آموزشي و پژوهشي امام خميني(ره) در تاريخ ديروز دوازدهم خرداد ماه در جمع اعضاي کاروان پياده عازم حرم امام خميني(ره) با عنوان «عاشقان حسيني، زائران خميني(ره)» ضمن تبريک اعياد شعبانيه اظهار داشت: رحلت حضرت امام خميني(ره)، مصيبت بسيار بزرگي براي ملت ايران بوده و هست، اما از رحلت ايشان برکاتي به وجود آمد. همانگونه که شهادت سيدالشهدا(ع) هرچند مصيبتي غم بار بود، اما اگر ايشان شهيد نميشد، اين برکات عظيم و احياء اسلام نيز ميسر نميشد.
علامه محمدتقي مصباح يزدي با اشاره به اينکه حضور اين جمع از برکات رحلت امام خميني(ره) است، اظهار داشت: اينکه کساني که اصلا ايشان را درک نکرده و نديده اند، بعد از 25 سال با پاي پياده از شهرهاي دور عازم حرم امام(ره) شده و پيام امام(ره) را به همگان يادآوري کنند، برکتي از حضرت امام خميني(ره) است که بعد از رحلت ايشان حاصل شده است.
وزیر خارجه ایران در چند سال گذشته روی کره زمین نبوده و نمی داند در 4 جنگ نیابتی امریکا را شکست دادیم/ به جای فهم اصول استراتژیک در دیپلماسی، فیس بوک بازی می کنند
استاد حسن عباسی رئیس مرکز بررسیهای دکترینال امنیت بدون مرز در آخرین روزهای سال 1392 میهمان دانشجویان دانشگاه ملایر استان همدان بود و در همایشی با عنوان «بررسی فروپاشی دکترین اقتصاد جهانی» به ایراد سخنرانی پرداخت.
وی در بخشی از سخنان خود به نقد توافق ژنو و عملکرد وزارت امور خارجه پرداخت که با استقبال دانشجویان مواجه شد اما به علت تقارن این سخنرانی با روزهای پایانی سال 92، کمتر در رسانه ها بازتاب داشت.
از این رو ، متن آن را در اختیار مخاطبان قرار می دهیم:
از زحمات تیم دیپلماسی قدردانی می کنیم
رهبر انقلاب فرمودند این ها بچه های انقلاب هستند و از دیپلماسی آنها حمایت می کنیم لذا بر اساس آنچه رهبری فرمودند ما هم از تلاش های آنها حمایت می کنیم و از زحمات آنها قدردانی می کنیم و می گوییم این ها با 5+1 رو به رو نیستند، این ها با 28 کشور روبه رو هستند.
در واقع روسیه یک کشور است و چین هم یک کشور و یکی هم امریکا، اتحادیه اروپا 28 کشور است که خانم اشتون از طرف آن کشورهای اروپایی می آید ولی چون در اتحادیه اروپا 3 تا وزیرخارجه نگران آن هستند که این خانم نتواند از پس کار بر آید، به کمک اشتون می آیند.
وزیر خارجه فرانسه، انگلیس و آلمان به کمک مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا می آیند فلذا در واقع تیم مذاکره کننده ایرانی با 28 کشور در حال مذاکره است. یک به 28 هم نامردی است. منتهی بحث بر سر این است که این افراد انقلابی و دلسوز کشور، بر آیند و شناخت درست ودقیقی از توان دفاعی و نظامی کشور ندارند. لذا اظهاراتی که وزیر خارجه ایران کرد و گفت سیستم دفاعی ما چه و چه؛ حکایت از این دارد که ایشان در این زمینه تقریبا نا آگاه است.
اهل بیت (علیهم السلام) می فرمایند: شما آنچه را علم داري عمل كن خداي تعالي آن چه را علم نداري به شما خواهد داد. اين يك نكتهاي ظریف است که ما آن چه را که از مسلمات دين است و روشن؛ وقتی به عمل آراستیم، نتیجه این عمل صالح نیل به علم الهی است که بس با ارزش و قیمتی است.
به آن چه می دانی عمل کن!
حضرت آیت الله بهجت (اعلی الله مقامه الشریف) از جمله نكاتي كه در زمينه اخلاق مطرح ميكردند و نسبت به آن عنايت داشتند اين بود که می فرمودند: در همه کارها، اول از همه، مواظبت كنيد آن چه را که يقين داريد، عمل كنيد! تا آنچه را كه نميدانيد خداوند متعال به شما عطا فرمايد.
اين بيان ايشان برگرفته از رواياتي است كه از رسول اکرم (صلوات الله علیه و آله) واهل بيت (علیهم السلام) به ما رسيده، که نمونه آن از پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله) این است که فرمودند: «مَن عَمِلَ بِما یَعلَمُ، وَرَّثَهُ (عَلَّمَه) اللّه ُ عِلمَ ما لَم یَعلَم»؛ هر کس به آنچه می داند عمل کند، خداوند این ارث را باقی می نهد که آن چه را نمی داند، به او می آموزد.
اهل بیت (علیهم السلام) می فرمایند: شما آنچه را علم داري عمل كن خداي تعالي آن چه را علم نداري به شما خواهد داد. اين يك نكتهاي ظریف است که ما آن چه را که از مسلمات دين است و روشن؛ وقتی به عمل آراستیم، نتیجه این عمل صالح نیل به علم الهی است که بس با ارزش و قیمتی است.
بیان نکات ظریف:
خيلي آقاي بهجت حرف نميزدند و دائمالذكر به نظر ميآمدند. ايشان گاهي به مناسبتي چيزي ميگفتند يا به ديگري ميگفتند، وما هم بايد حواسمان جمع می بود که سريع مطب را بگيريم و استفاده كنيم.
گاهي در ضمن لطايفی، نكات خيلي ظريف و دوستداشتني را که متناسب با حال طرف بود بیان می کردند. یک روزی، شخصي در صحن مطهر حضرت معصومه (سلام الله علیها) به آقا برخورد كرده بود. به آقا گفته بود كه حضرت آقا من خودم را گم كردهام؛ ميخواهم خودم را پيدا كنم، چكار كنم؟ آیت الله بهجت (رضوان الله تعالی علیه) فرموده بودند كه برو در آن صحن يك اتاق و دفتري است به نام دفتر گمشدگان. بگو: من خودم را گم كرده ام، تا كه در بلندگو شما را صدا كنند، ببينيد آيا پيدا ميشويد يا نه!
بیشترین مشکلاتی که در زندگی مشترک به وجود میآید به خاطر این است که دختر و پسر، همسر مناسب خود را انتخاب نکرده اند و پس از چند سال زندگی، متوجه می شوند که مناسب یکدیگر نبوده اند و با نشاندن مهر طلاق بر صفحه شناسنامه خود، به زندگی مشترکشان پایان می دهند.
تفاوت های اعتقادی را جدی بگیرید
یکی از عواملی که نقش مهمی در زندگی زناشویی دارد، عوامل فرهنگی است. بسیاری از ناسازگاری ها و اختلافات خانوادگی زاییده این عوامل است. عوامل فرهنگی ابعاد مختلفی دارند که اهم آنها عبارتند از: دین و مذهب، آداب و رسوم، لباس پوشیدن و آراستن ظاهر، اعتقادات و باورها، ملیت و زبان، مسائل سیاسی و اجتماعی.
با توجه به این که فرهنگ عوامل زیادی را در بر می گیرد و با در نظر گرفتن این که هر یک از این عوامل می تواند در زندگی زناشویی منشا ناسازگاری و اختلاف گردد، می توان چنین نتیجه گرفت که این عوامل چقدر در سعادت و خوشبختی یا بدبختی و ناشادی در زندگی نقش دارند.
عقاید دینی بخش مهمی از فرهنگ و ذهنیت یک فرد را تشکیل می دهند که از شیوه زندگی و فعالیت های روزمره تا تربیت فرزندان و نوع روابط و معاشرت ها را تحت تأثیر قرار می دهند. بنابراین بیراه نیست اگر بگوییم که تناسب اعتقادی اولین و مهمترین عامل تفاهم در ازدواج است.
پس به خوبی می توان دریافت که یکی از معیارهایی که باید حتماً در ازدواج در نظر گرفته شود، عامل مذهب و نگرش فرد مقابل نسبت به مذهب است. به اعتقاد دکتر سیما فردوسی پور روانشناس و استاد دانشگاه: ایمان و اعتقاد فرد، ملاک مهمی در همسر گزینی است. باید دو نفر در ازدواج از نظر اعتقاد هم شأن و هم تراز باشند. جهان بینی فرد مهم است و اینکه چگونه به دنیا نگاه میکند و زندگی برایش چه معنایی دارد.
یادمان نرفته رأی ما را «دروغ» خواندید
وقتی چهار سال قبل به خیابانها آمدیم تا پیروزی کاندیدای محبوبمان را جشن بگیریم، جز آتش و دود و اعتراض چیزی ندیدیم؛ شادی رأی آوردن کاندیدای محبوبمان را به زهر تبدیل کردید و در جلوی چشم ما، رأی ما را «دروغ» خواندید.
4 سال قبل، وقتی کاندیدای محبوبمان با ٢٤ میلیون رأی رئیس جمهور شد، سخت طالب آن بودیم که شادی کنیم دوست داشتیم به خیابان بیائیم و خستگی یک انتخابات داغ و پر تنش را از تن به در کنیم اما وقتی به خیابان آمدیم جز آتش و دود و اعتراض چیزی ندیدیم شیشه خیابانها را شکستید و به مردم و نظام تهمت زدید و همه قواعد سیاسی و انسانی را زیرپا گذاشتید و ما «فقط» نظاره میکردیم آمدیم برای شادی دلهای دوستانمان «بوق» بزنیم؛ اما دیدیم که بوق زدن به نماد اعتراض تبدیل شد شادی رأی آوردن کاندیدای محبوبمان را به زهر تبدیل کردید و در جلوی چشم ما، رأی ما را «دروغ» خواندید...
این خاطرات در ذهنم رژه میروند وقتی میبینم شما را که حالا، با شور و شعف وصف ناشدنی به خیابانها آمدهاید؛ شاد هستید و بوق و سوت و کف میزنید ما فرصت شادی کردن را از شما نمیگیریم؛ این پیروزی گوارای وجودتان باد...
بغضم میگیرد وقتی یاد 4 سال قبل و مظلومیت نظام میفتمحسرت آن روزها و شادی نکرده خود را نمیخورم؛ اما نمیتوانم آه نکشم.
شهید محلاتی به من گفت: برو اندیمشک حاج همت را شناسایی کن و بعد برو بیمارستان نجمیه، به رئیس بیمارستان دستور دادیم به هیچ کس خبر شهادت را اعلام نکند.
شهید محمد ابراهیم همت روز دوازدهم فروردین 1334 در شهر رضا به دنیا آمد. حاج همّت در خرداد 1359 برای مقابله با ضد انقلاب به کردستان اعزام شد. محمد ابراهیم مدتی به عنوان مسئول روابط عمومی سپاه پاوه مشغول بود و پس از مدتی به عنوان فرمانده سپاه پاوه به جنگ پرداخت.
شهید همت به همراه حاج احمد متوسلیان به دستور فرمانده کل سپاه مأمور تشکیل تیپ محمد رسول الله(ص) شدند. حاج احمد به عنوان فرمانده تیپ و شهید حاج همت به عنوان مسئول ستاد تیپ فعالیت می کردند.
پاییز سال 1360 حاج همت به همراه تنی چند از سلحشوران جنگ و از جمله حاج احمد متوسلیان به سفر روحانی حج مشرف شدند. محمد ابراهیم در عملیات مسلم بن عقیل و محرّم با مسئولیت فرمانده قرارگاه فعالیت میکرد. او در مدّت فرماندهی تیپ محمد رسول ا...(ص) که بعد به لشکر 27 تبدیل شد در چندین عملیات به صورت خط شکن وارد شد. شهید همت سر انجام در عملیات خیبر که در اسفند 1362 آغاز شد به فیض شهادت نائل شد.
آنچه میخوانید گفتگویی است با باقر شیبانی یکی از نیروهای قدیمی لشکر 27 محمد رسول الله(ص) که خاطراتش را از شهید محمد ابراهیم همت اینگونه تعریف میکند
علامه مصباحیزدی با اشاره به شرایط سیاسی کشور در آستانه انتخابات ریاست جمهوری:
امروز رقابت در میان اصولگرایان است/ شکست خوردگان سیاسی و کسانی که حتی در نماز جمعه هم راهشان نمیدهند، دم از وحدت میزنند/ همان سه نفری که ابتدا با هم ائتلاف کردند، در عمل باهم نمیسازند
پس از دیدار اعضای شورای مرکزی جبهه پایداری با علامه مصباح، اعضای شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی نیز در آستانه انتخابات ریاست جمهوری به دیدار وی رفتند.
در این دیدار آیت الله مصباح یزدی به صراحت فضای سیاسی کشور را مناسب برای "رقابت میان اصولگرایان" دانستند.
رئیس موسسه پژوهشی امام خمینی (ره) همچنین با اشاره به دیدگاه کسانی که در آستانه انتخابات ریاست جمهوری یازدهم، دم از وحدت می زنند، شکست خوردگان سیاسی را منادیان وحدت در شرایط فعلی خواندند و تاکید کردند: سعی کنیم نظرات را به هم نزدیک کنیم نه اینکه هرکسی تصمیمی بگیرد و بعد بگوید وحدت؛ این امر نه عقلا صحیح است و نه شرعاً و هیچگاه در چنین حالتی وحدت حاصل نمیشود.
در ادامه، سخنان علامه مصباح یزدی در این دیدار که توسط روابط عمومی حزب موتلفه منتشر شده است، میآید:
آیتالله مصباحیزدی در دیدار با محمد نبی حبیبی دبیرکل حزب موتلفه اسلامی و برخی از اعضای شورای مرکزی این حزب اظهار داشت: یکی از ویژگیهای حزب مؤتلفه این است که اعتقاد به تبعیت از روحانیانی دارند که راه صحیح اسلام را شناخته و از نواب عام امام زمان تبعیت میکنند.
وی ادامه داد: اینکه گفته میشود تبعیت از مراجع معنایش آن نیست که هر کس رساله داد و مقلد داشت همه از او تبعیت کنند و ملاکهایی باید داشته باشند که انسان بفهمد راه صحیح کدام است.
رئیس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امامخمینی(ره) افزود: وقتی قبل از انقلاب امام را انتخاب کردید ایشان از لحاظ داشتن مقلد در درجه سوم و چهارم بود و افراد فراوانی از ایشان بالاتر بودند اما در مسائل سیاسی مقلدان آنها از امام تبعیت میکردند.
آیتالله مصباحیزدی با بیان اینکه گذر زمان در رفتار، کردار و موضع گیریهای افراد اثر میگذارد، افزود: برای یک گروه نیز چنین اتفاقی میافتد؛ گروهی با نیت خالص تشکیل میشود اما شرایط زمان و یا شناخت فرد تغییراتی را در آن ایجاد میکند.
نماینده مردم تهران در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: تجربههای فراوانی در این مورد همچون حزب جمهوری وجود دارد که بعد از گذشت چندی به دستور امام این حزب منحل شد چون شرایط جدید در داخل و خارج حزب به وجود آمد و شرایط اجتماعی تغییر کرد.
وی با تأکید بر اینکه اگر در زمانی با یک روش و یا افرادی هم فکر بودیم دلیل نمیشود تا آخر نیز با آنها باشیم، گفت: تغییر همیشه حاصل می شود و باید این روحیه را داشته باشیم که رفتاری که در آن زمان درست بوده امروز یا قابل اجرا نیست یا باید تغییر کرد.
رییس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره)، با بیان اینکه انسان همیشه باید حالت انتقاد پذیری داشته باشد، تصریح کرد: در روایت آمده علامت مؤمن این است که هر صبح و شام خود را متهم می کند؛ همیشه هر مشکلی که پیش میآید باید نخست خود را متهم کنیم.
آیتالله مصباح یزدی گفت: کسانی که به این انقلاب و صحت مشی امام خمینی(ره) ایمان دارند باید سعی کنند مطالب مورد اختلاف را دوستانه با هم مطرح کنند تا حل شود نه اینکه اول تصمیم بگیرند و بعد بگویند باید با هم متحد شویم؛ این حرف معقولی نیست.
نماینده مردم تهران در مجلس خبرگان رهبری با انتقاد از کسانی که دم از وحدت میزنند، اظهار داشت: متأسفانه افرادی که از همه جا شکست میخورند و هیچ جایی آنها را راه نمیدهند حتی در نمازجمعه، دم از وحدت میزنند و میگویند وحدت آن چیزی است که ما میگوییم.
رئیس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره)، گفت: سعی کنیم نظرات را به هم نزدیک کنیم نه اینکه هرکسی تصمیمی بگیرد و بعد بگوید وحدت؛ این امر نه عقلا صحیح است و نه شرعاً و هیچگاه در چنین حالتی وحدت حاصل نمیشود.
وی تصریح کرد: اگر همه اصولگرایان کابینه تشکیل میدادند و همه میدانستند که این کابینه اصولگرایان است وحدت اصولگرایان در مقابل رقبا حفظ میشد، این ایده آل است این که همه اصولگرایان بنشینند و نفر واحدی را انتخاب کنند هرچند شدنی نیست، حتی همان سه نفری که ابتدا با هم ائتلاف کردند بنده معتقدم که در عمل هیچ کدام از آنها با هم نمیسازند.
آیتالله مصباحیزدی با اشاره به انتخابات هشتم ریاست جمهوری، گفت: در آن دوره قدرت، امکانات، صدا و سیما و حتی ثروت کارگزاران در اختیار اصلاحطلبان بود، در چنین شرایطی جا دارد که از همه چیز صرف نظر کنیم و توافق امری عقلایی است.
نماینده مردم تهران در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: امروز اصلاحطلبان چنین وضعیتی ندارند و شانس برنده شدن با آنها نیست آنها در موقعیتی هستند که چه کسی را انتخاب کنند که رد صلاحیت نشود، سران آنها که قطعاً رد صلاحیت میشوند از این رو به دنبال فردی هستند که سابقه نسبتا خوبی داشته و رأی بیاورد اما بعید است که مردم به آنها اقبال داشته باشند.
رییس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره)، تصریح کرد: اگر در انتخابات امر دایر شد بر اصولگرا و اصلاحطلب، همه باید بر روی اصولگرا اتفاق کنند و نظرات دیگر خود را کنار بگذارند و بر روی شخصی اجماع کنند که در مقابل آنها رأی داشته باشد.
آیتالله مصباحیزدی خاطرنشان کرد: اما امروز رقابت در میان اصولگرایان است چون اصلاحطلبان بعد از فتنه 88 دیگر در میان مردم جایی ندارند.
البته این گفتار تیزبینی و بصیرت علامه مصباح یزدیست که در این جمع با زبان خودشان صحبت نموده است در حالیکه در جمع جبهه پایداری که مطیع محض اقا هستند بحث انتخاب اصلح را مطرح نمودند
بسم رب الشهداء والصدیقین
جانباز عزیز قربانعلی امیری به خیل برادران شهیدش پیوست
شهید قربانعلی امیری با 46 سال سن، دارای سه فرزند دختر و پسر بود، این شهید بزرگوار در تاریخ 22 فروردین ماه سال 1366 در عملیات كربلای پنج در شلمچه شیمیایی شد.
شهید امیری پس از سالها تحمل درد و رنج، از چند روز پیش به دلیل تشدید بیماری در بیمارستان قائم كرج بستری شد و عصر روز یكشنبه به درجه رفیع شهادت نائل آمد.
پیكر مطهر این شهید والامقام عصر روز دوشنبه 22 خرداد با حضور خانواده های معظم شهدا و ایثار گران، مسئولان و اقشار مختلف مردم تشییع و در گلزار شهدای بهشت فاطمه(س) شهر قدس به خاك سپرده شد.
روحش شاد و راهش پر رهرو باد
« التماس شفاعت »
به مناسبت نزديك شدن به روز مادر مجموعهای بسیار زیبا و بینظیر از متنهای عاشقانه کوتاه که میتواند در کنار هدیه روز مادر قرار بگیرد براي شما دوستان آماده كرده ايم.
حکایت سپیده
مادر، تو رفیع ترین داستان حیات منی. تو به من درس زندگی آموختی. تو چون پروانه سوختی و چون شمع گداختی و مهربانانه با سختی های من ساختی. مادر، ستاره ها نمایی از نگاه توست و مهتاب پرتوی از عطوفتت، و سپیده حکایتی از صداقتت. قلم از نگارش شُکوه تو ناتوان است و هزاران شعر در ستایش مدح تو اندک. مادر، اگر نمی توانم کوشش هایت را ارج نهم و محبت هایت را سپاس گزارم، پوزش بی کرانم را همراه با دسته گلی از هزاران تبریک، بپذیر. فروغ تو تا انتهای زمان جاوید و روزت تا پایان روزگار، مبارک باد.
بهار زندگی
مادر، تو شکوفاتر از بهار، نهالِ تنم را پر از شکوفه کردی و با بارانِ عاطفه های صمیمی، اندوه های قلبم را زدودی و مرهمی از ناز و نوازش بر زخم های زندگی ام نهادی. در «تابستان»های سختی با خنکای عشق و وفای خویش، مددکار مهربان مشکلاتم بودی تا در سایه سارِ آرامش بخش تو، من تمامی دردها و رنج ها را بدرود گویم. با وجود تو، یأس دری به رویم نگشود و زندگی رنگ «پائیز» ناامیدی را ندید. تو در «زمستانِ» مرارت های زندگی، چونان شمع سوختی تا نگذاری رنجش هیچ سختی ستون های تنم را بلرزاند. مادر، ای بهار زندگی، شادترین لبخندها و عمیق ترین سلام های ما، همراه با بهترین درودهای خداوندی، نثار بوستان دل آسمانی ات باد.
پارک "آب و آتش" نداشتیم اما سرداران خود را به آب و آتش میزدند
اینجا تهران است؛ شما صدای مرا نمی شنوید
یادش بخیر! آن روزها در شهرمان فرهنگسرا نداشتیم اما کسی دلش به فرهنگهای وارداتی خوش نبود. آن روزها در شهرمان پارک آب و آتش نداشتیم اما سرداران! خود را به آب و آتش می زدند تا حرف امام روی زمین نماند.
نمی دانم رهگذران خیابانهای زیبا و آرام این کلانشهر پر ماجرا روزهای گذشته را بیاد دارند یا خیر. آن روزهایی که هیچ چیز عادی نبود. قطارها در بدرقه احساس مادرانی شیردل بسوی اندیمشک و اهواز حرکت می کردند و آسمان در نزدیکی زمین بیتوته کرده بود. گویی این شهر بزرگ آن روزها را بیاد ندارد. روزهایی که رنگ خاکی لباس رزمندگان، آبروی این شهر بود.
مشاهده یک قلاده پلنگ در رامسر
بخشدار مرکزی رامسر خبر داد
مشاهده یک قلاده پلنگ در رامسر
خبرگزاری فارس: بخشدار مرکزی رامسر گفت: یک قلاده پلنگ در روستای گلین شهرستان رامسر مشاهده شد.
ابراهیم شیرود عشوریان امروز در گفتوگو با خبرنگار فارس در رامسر بیان داشت: این قلاده پلنگ توسط زینالعابدین شریف دینی از اعضای شورای اسلامی روستای گلین مشاهده شده است.
وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر این قلاده پلنگ در جنگلهای اطراف به سر میبرد.
به گزارش فارس، روستای گلین در 70 کیلومتری شهرستان رامسر واقع شده و از ییلاقهای خوش آب و هوا و زیبای دهستان جنت رودبار است.
هفته نامه صبح صادق نوشت:
اظهارات آقای هاشمی رفسنجانی که در روزهای پایانی سال ۰۹۳۱ در دیدار مسئولان فصلنامه مطالعات بین المللی مطرح شده بود، پس از انتشار در هفته گذشته، بازتاب گسترده ای در رسانه های داخلی و خارجی داشت. موضوع مذاکره و رابطه با آمریکا اصلی ترین بخش از سخنان ایشان بود که با واکنش های منفی برخی از رسانه ها و شخصیت های داخلی مواجه شد.
آقای هاشمی در این دیدار می گوید: «من در سال های آخر حیات امام(ره) نامه ای را خدمت شان نوشتم، تایپ هم نکردم برای اینکه نمی خواستم کسی بخواند و خودم به امام دادم. در آن نامه هفت موضوع را مطرح کردم و نوشتم شما بهتر است در زمان حیات تان اینها را حل کنید. در غیر این صورت، ممکن است اینها به صورت معضلی، سد راه آینده کشور شود. گردنه هایی هست که اگر شما ما را عبور ندهید، بعد از شما عبور کردن مشکل خواهد بود. یکی از این مسائل، رابطه با آمریکا بود. نوشتم بالاخره سبکی که الان داریم که با آمریکا نه حرف بزنیم و نه رابطه داشته باشیم قابل دوام نیست. آمریکا قدرت برتر دنیا است. مگر اروپا با آمریکا، چین با آمریکا و روسیه با آمریکا چه تفاوتی از دید ما دارند؟ اگر با آنها مذاکره داریم چرا با آمریکا مذاکره نکنیم؟ معنای مذاکره هم این نیست که تسلیم آنها شویم. مذاکره می کنیم اگر مواضع ما را پذیرفتند یا ما مواضع آنها را پذیرفتیم، تمام است.»
پس از انتشار این سخنان و طرح انتقادات جدی به آن در کشور، آقای هاشمی در واکنش به این انتقادات در یکی از دیدارهای نوروزی می گوید: «اگر بحث هایم در مورد رابطه با آمریکا در آن نامه مورد ایراد بود حتماً حضرت امام در همان زمان پاسخ من را می دادند.»
موضع قدیمی و تکراری جناب آقای هاشمیرفسنجانی در مورد ضرورت مذاکره با آمریکا در دیدار با مسئولان فصلنامه مطالعات بینالمللی بهانهای است برای بازخوانی این گزاره و موضع اصولی که چرا مذاکره با آمریکا "نه" و رابطه با شیطان بزرگ "هرگز"!
1- آمریکاییها در جریان انقلاب اسلامی ایران علنا از یک دیکتاتوری خشن که پنجههای خونین او گلوی ملت ایران را میفشرد، حمایت کردند. دست عمال آمریکا در کشتار ملت ایران در سالهای 56 و 57 به خوبی دیده میشود. پیش از این هم در کودتای ننگین 28 مرداد آمریکاییها ستم تاریخی خود را در نهضت ملی شدن نفت به ملت تحمیل کردند.
2- آمریکاییها پس از پیروزی انقلاب اسلامی به شرارت خود ادامه دادند و با راهاندازی کودتا، جنگ تحمیلی و حمایت از تروریسم بویژه منافقین بر مواضع خصمانه خود علیه ملت تاکید کردند. آنها هیچگاه انقلاب اسلامی را به رسمیت نشناختند و پس از انقلاب شاه خائن و جنایتکار را پناه دادند.
ای کاش فدک این همه اسرار نداشت
ای کاش مدینه در و دیوار نداشت
فریاد دل محسن زهرا این بود
ای کاش در سوخته مسمار نداشت
ای کاش قلبم به قبرش راه داشت
ای کاش زهرا هم زیارتگاه داشت
افزايش مشاركت و اعتماد مردم بدون باج دادن به فتنهگران/ خط پايان ترديد آفرينيهاي هاشمي كجاست؟
انشاء الله نتیجه انتخابات همانی که مردم میخواهند و رأیی که مردم به صندوق می اندازند باشد و اگر همان باشد، انشاء الله مجلس خوبی خواهیم داشت. این بخشی از سخنان هاشمی رفسنجانی پس از شرکت در نهمین دوره انتخابات مجلس است که طی آن تلویحا تردید در نتیجه انتخابات را مطرح ساخت.
به گزارش رجانیوز، در حالی که قریب به سه سال از انتخابات دهم ریاست جمهوری می گذرد و آثار تردید افکنی های سران فتنه، رسانه های بیگانه و برخی رجال سیاسی نسبت به نتیجه انتخابات، براي كشور هزينهزايي كرد، هاشمی رفسنجانی بار دیگر ترجیح داد ضمن اظهارات کلی و دوپهلو، در مورد سلامت انتخابات اظهار تردید کند و عملا نشان دهد كه نه تنها از حوادث سه سال اخیر عبرت نگرفته، بلکه همچنان اصرار دارد تا با تاکتیک ثابتش در اظهار مواضع دوپهلو و مبهم، خود را از انزوای سیاسی اخیر نجات دهد.
با این حال، مرور گذرا بر مواضع و اظهارات هاشمی رفسنجانی در طی سالهای گذشته نشان می دهد که وی با اظهارات غیر شفاف و بعضا متناقض، تلاش ميكند كه صحنههای سیاسی مختلف کشور را مدیریت کند؛ بهعنوان مثال در رابطه با موضوع سلامت انتخابات، پیش از این وی در 26 تیرماه 88 و در آخرین نماز جمعه خود در دانشگاه تهران، ضمن انتقاد از ایجاد فضای تردید در جامعه، خواستار بهبود اوضاع شده بود. هاشمی در آن روز در بخشی از اظهارات دشمن پسندانه اش گفته بود:
آنچه من ميفهمم و راهحل از آن بيرون ميآورم، اين است كه اواخر دوران تبليغات دچار ترديد شديم، يعني افرادي پيدا شدند كه ترديد كردند و باعث شد بذر ترديد در ذهن مردم پيش بیايد و ما ترديد را بدترين مصيبت ميدانيم. تردید مثل خوره به جان ما افتاد و برای رفع تردید باید کاری کنیم
اما حقیقت آن بود که هاشمي خود جزو اصلیترين افرادي بود كه بذر ترديد را پاشيده بود، بهطوری که جدای از سابقه تاریخی تردید افکنی وی در مورد سلامت انتخابات قبل از انتخابات دوم خرداد 76 در نماز جمعه تهران که به نوعی توجه افکار عمومی را به سمت رقیب اصلی ناطق نوری سوق داد، ماه ها قبل از برگزاری انتخابات دهم ریاست جمهوری نیز هاشمی ترجیح داد با توسل به همین حربه، توجه افکار عمومی را به سمت نامزدی غیر از محمود احمدی نژاد جلب کند؛ وي در 12 آذر ماه سال 87 در همایش پرحاشیه 30 سال قانونگذاری در مجلس اعلام داشت:
اگر مردم احساس كنند رأيشان در سرنوشتشان بياثر است و متولياني پيدا شوند كه رأي آنها را هر جوري كه ميخواهند بخوانند، آنگاه دلسرد ميشود
اما این تنها آغازی بر روند تردید افکنی های هاشمی برای انتخابات دهم ریاست جمهوری بود، چرا که وی چند ماه بعد در 7 فروردین 88 بار دیگر در نمازجمعه تهران حاضر شد و با تکرار صحبت های قبلی خود گفت:
«مردم بايد اطمينان داشته باشند كه همان رأيي كه ميدهند اثر خود را ميگذارد. برگزاري انتخابات سالم خواسته همه مردم ايران است و رهبر معظم انقلاب نيز بر آن تاكيد بسيار دارند.»
هاشمی در 4 اردیبهشت 88 هم برای چندمین بار قبل از انتخابات حساس ریاست جمهوری دهم، باز هم مصمم بود مضمون اصلی سخنان قبلی خود را در نمازجمعه تهران تکرار کند. وي گفت:
«مسئولان بايد سلامت انتخابات را براي جامعه تضمين كنند تا مردم با خيال راحت پاي صندوقهاي راي حضور داشته باشند و اين اطمينان دادن يك ضرورت است.»
اما برگزاری انتخابات دهم ریاست جمهوری و فاصله زياد آراي رییس جمهور منتخب ملت با کاندیدای مورد حمایت هاشمی رفسنجانی موجب نشد تا وی بعد از انتخابات، مشی خود را تغییر دهد، بلکه با ادامه همان روند و تاکید بر مواضع غیر شفاف، تاکتیک همیشگی خود را ادامه داد، بهگونهای که با اظهارات دو پهلو در نماز جمعه تیرماه 88، در 14 آذرماه همان سال در جمع دانشجویان دانشگاه فردوسی مشهد سخنان قبلی خود را تکرار کرد:
«من در آن نمازجمعه نگفتم كه انتخابات درست است يا باطل؛ فقط گفتم ترديد در جامعه حاكم است؛ اما برخي آمدند و به من گفتند چرا گفتي ترديد؟ در صورتي كه آن روز ميليونها! نفر در خيابانها ريخته بودند و قاطعانه ميگفتند كه در انتخابات تقلب شده است و انتخابات باطل است. اما من قاطعانه نگفتم كه تقلب شده است ولي گفتم ترديد دارم و چطور ميشود ميليونها نفر به خيابانها بريزند و ترديد نكرد!»
هاشمی حتی پس از پایان فتنه 88 و اتمام حجت ملت در 9 دی با خواص مردود، بازهم مشی غلط خود را تغییر نداد و در ۲۶ مهرماه 90 در دیدار اعضای هیئت مدیره مجمع استانداران جمهوری اسلامی گفت:
«میتوانیم ظرف دو سال و با برگزاری انتخابات مجلس، ریاست جمهوری و شوراها به صورت آزاد و شفاف و همراه با نظارت و اجرای صحیح، مردم را همانند ابتدای انقلاب پشتیبان و همراه نظام و آرمانهای آن نگهداریم. مردم میخواهند رأیشان تأثیرگذار باشد و تزئینی نباشد و میتوان با فراهم آوردن زمینه یک انتخابات شفاف و سالم، با حضور ناظران و مجریان صالح، اراده مردم را از طریق انتخاب نمایندگان مستقل و قوی توسط خودشان تحقق بخشید.»
او چند روز بعد در ۲ آبان ماه 90، سخنان خود را درباره انتخابات مجلس نهم صریح تر کرد و در دیدار جمعی از روزنامهنگاران گفت: راه درست این است که مردم احساس کنند مسئولان به رأی و حق سیاسی آنان احترام میگذارند.
ترديد آفريني و مخدوش نشان دادن مكانيسم و سلامت انتخابات، در حالي بود كه رهبر معظم انقلاب در 9 اردیبهشت سال 88 با انتقاد از اینگونه اظهارات غیرواقع بینانه اعلام کرده بودند:
«از دشمن انتظارى هم جز دشمنى نيست؛ چه انتظارى هست؟ توقع از دوستان است. توقع از كسانى است كه جزو اين ملتند؛ واقعيات را دارند مى بينند؛ مى بينند كه اين انتخابات چگونه سالم و متقن انجام ميگيرد، در عين حال، همان حرفى را كه دشمن ميزند، اينها هم ميزنند! من انتظارم اين است كسانى كه با ملت ايرانند، جزو ملت ايرانند، توقع دارند ملت ايران به آنها توجه كنند، اينها ديگر عليه ملت ايران حرف نزنند و انتخابات ملت ايران را زير سؤال نبرند. مرتب تكرار نكنند كه آقا اين انتخابات سالم نيست؛ انتخابات، انتخابات نيست. چرا دروغ ميگويند؟ چرا بى انصافى ميكنند؟»
به هر حال، به نظر می رسد در شرايطي كه نظام به فتنهگران باج نداد و به هيچيك از راهحلهاي غيرقانوني نظير آنچه كه هاشمي در آخرين نماز جمعهاش مطرح كرد، نيز توجه نكرد، ميزان مشاركت در انتخابات مجلس نهم نسبت به مجلس هشتم، 10 درصد افزايش يافت تا مشخص شود، شعور سياسي و راهحلهاي ملي مردمي كه 9 دي 88 به خيابانها آمدند، بسيار فراتر از راهحلهاي مبتني بر امتيازگيري و امتيازدهي فراقانوني است.
با اين حال، گذشت زمان نيز نشان داد كه هاشمی و یارانش از اساس دچار اشتباه در محاسبه بودند چرا که در اولین انتخابات بعد از سال 88، نه تنها میزان مشارکت عمومی در انتخابات در مقایسه با مجلس هشتم افزایش یافت بلکه حضور نداشتن جريان فتنه در انتخابات مجلس نهم -که بخشي از آنها در انتخابات مجلس هشتم حضور داشتند- نیز نتوانست در این بین خللی ایجاد کند، چرا که مسبب اصلی بحران، جریان افراطی و ساختارشکنی بود که در فضای بعد از انتخابات، با فرار به جلو سعی کرد نظام را مسبب بحران و خود را ناجی ملت قلمداد کند.
به هر حال، آقاي هاشمي ميتواند از جامعه بازخورد بگيرد كه با اين رويكردها در طي چند سال گذشته بهويژه از سال 88 به بعد چه وضعيتي از نظر انزوا يا محبوبيت سياسي در جامعه پيدا كرده است.
فتنه عمیق 88 فتنه ای بود که در 32 سال انقلاب نمی توان شبیه آن را دید؛ توطئه ای عظیم که در آن چند رییس مجلس و رییس جمهور و وزیر و وکیل و نخست وزیر و شخصیت های سیاسی باتجربه 30 ساله حضور داشت و با حمایت های مالی و طراحی های دشمنان خارجی بر اساس دستور العمل های جین شارپ صورت گرفت و نتیجه آن را قطعی می دانستند. ولی با عنایت و امدادهای الهی شکست سختی را تحمل کردند و رسوا شدند. دشمن که قبل از ایران، در چند کشور آسیای میانه، قطعی بودن مدل جین شارپ را تجربه کرده بود پس از این شکست تلخ در کابوسی وحشتناک فرو رفت و هنوز درحال واکاوی علل این شکست بزرگ به سر می برد. امام خامنه ای در نماز جمعه تاریخی خرداد 88 به این نکته مهم اشاره کردند و فرمودند" خیال کردند ایران هم گرجستان است (!) یک سرمایهدار صهیونیست آمریکائی چند سال قبل از این، طبق ادعای خودش که در رسانهها و در بعضی از مطبوعات نقل شد، گفت من ده میلیون دلار خرج کردم، در گرجستان انقلاب مخملی راه انداختم؛ حکومتی را بردم، حکومتی را آوردم. احمق ها خیال کردند جمهوری اسلامی، ایران و این ملت عظیم هم مثل آنجاست. ایران را با کجا مقایسه می کنید؟! مشکل دشمنان ما این است که هنوز هم ملت ایران را نشناختند." براستی چرا مدل شارپ در اوکراین، گرجستان، تاجیکستان و حتی اتحاد جماهیر شوروی سابق جواب داد ولی در ایران به گل نشست؟ راز این تفاوت در دینی بودن این نظام و ایمان مردم نهفته است. نکته دقیقی که مقام معظم رهبری اخیرا در جمع اعضای ستاد 9 دی به آن تصریح فرمود"در این روز، مردم براساس وظیفه دینی خود به میدان آمدند تا نشان دهند بر خلاف تبلیغات فتنهگران، مردم ایران ضمن پایبندی به نظام جمهوری اسلامی از عزم و اراده دینی استوار برخوردارند.آن معجزهگری كه همه مردم را بسیج كرده، به صحنه میآورد و با وجود همه سختیها آنان را در صحنه نگه میدارد، ایمان قلبی و دینی است.( 21 آذر 90)
اين مجمع بي شك همانند اصحاب سقيفه است كه براي براندازي ابايي از به ميدان آمدن ندارد.براندازاني كه تا به امروز در سايه بودند و همواره پشت صحنه ،براندازاني كه به همراه 2 ضلع ديگر مثلث فتنه مشاركت و مجاهدين انقلاب تا پاي سرنگوني نظام اسلامي ايستادند
اين روزها كه اعضاي مجمع روحانيون فعاليت هاي پنهان و پيداي خود را شدت بخشيده اند گويا تاريخ دوباره رنگ گرفته است.
تاريخي كه براي مسلمين بويژه شيعيان پر است از عبرت و شايد به تناوب در هر دوره اي با اشخاص و نام هاي ديگري ظهور و بروز پيدا مي كند.
اگر درگذشته و صدر اسلام صحيفه ملعونه اي وجود داشت تا برخي ولايت را از علي بستانند و حتي كمر به قتل پيامبر(ص) ببندند اگر آن ايام كه همان اصحاب صحيفه ملعونه چهره ديگر يافته و در هيبت اصحاب سقيفه حضور يافتند،امروز نيز اين گونه است.
براي ما سالهاست كه مجمع روحانيون مبارز همچنين نقشي را ايفاء مي كنند تو گويي كه اينان نيز صحيفه اي داشته اند براي خروج.براي براندازي و كودتا.
درسي که از تذكر امام خامنه اي بايد گرفت
يکي از چيزهايي که اين روزها در جمع برخي خواص باب شده و متاسفانه به تدريج به صورت عرف در آمده، نقل خبر خصوصي از شخص مقام معظم رهبري است. «شنيده شده است»، «جمعي که نامشان را از من نپرسيد»، «فلان شخص از دفتر رهبري نقل ميکرد» و...، عبارتهايي است که در اين جمعها رد و بدل ميشود. بنده در جلسهاي وقتي از معظم له نقل قول شد تقاضاي سند معتبر کردم؛ اما ناقل با ناراحتي گلايه کرد که از من هم سند ميخواهيد، من خودم سند هستم! گفتم: معذرت ميخواهم، از بس اخبار غيرمعتبر شنيدهام احتياط ميکنم ثانيا آنچه شما نقل ميکنيد با مواضع آشکار و رسمي حضرت آقا نميسازد و طبق تأکيد شخص ولي فقيه، همه موظفيم مواضع معظمله را از زبان رسمي ايشان بگيريم؛ زيرا حضرت آيتا... خامنهاي در ديدار با دانشجويان در پاسخ به سؤالي در زمينه مواضع رسمي و غيررسمي رهبري تأكيد كردند:«مبادا كسي تصور كند كه رهبري برخلاف آنچه بهعنوان نظر رسمي مطرح ميكند، مواضع ديگري دارد كه به برخي خواص ميگويد؛ چرا كه اين تصور مطلقاً درست نيست و اگر كسي چنين نسبتي بدهد، گناه كبيره كرده است. نظرها و مواضع اينجانب صريحاً اعلام ميشود چرا كه نه جايز و نه شايسته است كه رهبري مواض ع ديگري جز اين مواضع علني و صريح داشته باشد.»(در ديدار صميمانه و پرشور هزاران نفر از دانشجويان دانشگاهها،31/5/89) اعضاي جلسه پس از ارائه اين سند، منطق اين جانب را ترجيح دادند و او نتوانست حرف خود را به کرسي بنشاند.
سفارت انگلیس در تهران یا به قول مردم ایران " لانه روباه پیر "، برای هر کس خیر و فایده ای نداشته برای آقازاده های برخی مسئولین همواره سرشار از برکات و خیرات بوده است!
به گزارش سايت بیباک، بدیهی است که آقازاده های عاشق غرب بویژه لندن نشین ها از قطع شدن پل ارتباطی شان نگران باشند و به هیچ وجه اقدام جمعی از دانشجویان انقلابی و یا به قول آنها خودسر و تندرو (!) را تائید نکنند که در این میان واکنش پایگاه رسمی هاشمی رفسنجانی از همه جالب تر به نظر می رسد.
سایت هاشمی رفسنجانی در واکنش به تسخیر لانه پیر توسط دانشجویان انقلابی، سعی کرد اظهارات هاشمی رفسنجانی در سال 60 را تحت عنوان " عده ای خیال می کنند هر چه خودسرتر باشند انقلابی ترند! " بازخوانی کند و بدین صورت نظر قلبی وی را اعلام نماید.
تصویر فائزههاشمي بعد از خروج از سفارت انگليس
پس از انتشار خبري مبني بر حضور ۲ هفته پيش فرزند هاشمي در سفارت انگليس درتهران ،اين خبر با واكنش هاي مختلفي از سوي برخي جريان هاي سياسي روبرو شد.
به گزارش سايت نداي انقلاب،برخي افراد به اصالت اين خبر شك و شبهه وارد كرده و آن را تنها يك خبر سازي ژورناليستي عنوان كردند.
در همين راستا براي نشان دادن عمق فعاليت هاي فائزه هاشمي ۲ قطعه عكس از تردد نامبرده منتشر ميشود.
مکان: خیابان جمهوری- درب جنوبی(مراجعات) سفارت انگلیس
آقاي هاشمي!
آیا فتنه دیگری در راه است؟
بيترديد هر کس داراي اندک اطلاعات سياسي باشد، ميداند شرايط امروز منطقه و جهان، استثنايي است. منطقه در بيداري اسلامي به سر ميبرد و مردم غرب در حال شکل دادن جنبش بزرگ ضد نظام سرمايهداري است. بهترين الگو براي ملتها، انقلاب اسلامي و نظام جمهوري اسلامي ايران است. از اين رو، دشمن سعي ميکند مدل مردم سالاري ديني را که کاملترين و زيباترين مدل حکومتي در جهان است، ناموفق و ناکارآمد جلوه داده، نقش مردم را در آن بيتاثير و بيمعني بنماياند و انتخابات را که مظهر مردم سالاري و فرصتي براي نظام است، به چالشهاي امنيتي و نااميد کننده تبديل کند. در اين راستا، رهبر معظم انقلاب در اجتماع بزرگ مردم کرمانشاه فرمودند: «در طول اين سالهاى متمادى، هميشه دشمن خواسته است که يا انتخابات نباشد يا کم رنگ باشد. در هيچ انتخاباتى ما سراغ نداريم که قبل از انتخابات، بوقهاى تبليغاتى دشمن به کار نيفتاده باشد براى اينکه کارى کنند که انتخابات در ايران کم رنگ شود. در همه انتخاباتها به شکلهاى مختلف، اين کار صورت گرفته است. شما هوشمنديد، زيرکيد؛ خودتان ميتوانيد تشخيص بدهيد که براى بىرونق کردن انتخابات، بىشوق و ذوق کردن مردم به حضور در انتخابات، چه حرفهايى زده ميشود و چه کارهايى ميشود...".
نقش بصیرت در جاودانگی قیام امام حسین(ع) چیست؟
نهضت ها و انقلاب ها را به یک اعتبار می توان به دو قسم،انقلاب های انفجاری نا آگاهانه و انقلاب های آگاهانه تقسیم نمود.
انقلاب های ناآگاهانه با بهره گیری از غفلت یاران و مردم به وجود می آید. رهبران این دسته از قیام ها سعی دارند که از غفلت مردم استفاده کنند و اجازة رشد سیاسی و بصیرت را به یاران نمی دهند. این دسته از قیام ها به دلیل عدم بصیرت یاران استمرار نداشته و نمی توانند الگوی مناسبی برای نهضت های دیگر باشند، از این رو جاودانه نیستند، زیرا جاودانگی در الگودهی ظهور می کند.
دستة دیگر از انقلاب های انتخابی و بر اساس بصیرت و آگاهی یاران و مردم به وجود می آید. نهضت های همة انبیا از این دسته نهضت ها است، زیرا آن ها برای پیروزی در برابر دشمن ، هیچگاه از غفلت مردم بهره نگرفتند.
ماه خون ماه اشك ماه ماتم شد ، بر دل فاطمه داغ عالم شد
فرا رسيدن ماه محرم را به عزادارن راستينش تسليت عرض ميكنم
*****
عالم همه قطره و درياست حسين
خوبان همه بنده و مولاست حسين
ترسم كه شفاعت كند از قاتل خويش
از بس كه كَرَم دارد و آقاست حسين
منطقه در بیداری اسلامی وضرورت دیپلماسی فعال دولت
بیش از 6 ماه از آغاز بیداری اسلامی در منطقه می گذرد، این موج که از تونس آغاز شد و با سرنگونی دیکتاتور این کشور بن علی به مصر و یمن و بحرین و دیگر کشور های منطقه کشیده شد. از ابتدای شکل گیری این تحولات در منطقه، دو نوع نگاه به آن ها وجود داشت امام خامنه ای که 32 سال در بالاترین مسوولیت کشور از ریاست جمهوری گرفته تا رهبری 22 ساله قرار دارند، با توجه به شناخت عمیقشان از اوضاع منطقه و جهان، این حرکت ها را بیداری اسلامی نامیده همواره تلاش می کنند در برابر مصادره این انقلاب ها که ممکن است توسط غربی ها و ایادی آن ها صورت بگیرد ایستاده اند و در هر فرصتی و به هر وسیله ای تجربه های خویش را در اختیار انقلابیون قرار می دهند.
آقای هاشمی!
آقای هاشمی رفسنجانی به مناسبت 14 مرداد روز صدور فرمان مشروطیت طی مقاله ای که مورد توجه برخی رسانه ها بویژه رسانه های حامی فتنه قرار گرفت، نسبت به تکرار شکست مشروطه هشدار داد و نوشت "طراحان آن نقشههای شوم در این سال ها دست به کار شدهاند تا با سوءاستفاده از اختلافات سلیقهای داخلی و ادبیات به ظاهر ارزشی بعضیها، برنامه روحانیتستیزی خویش را کامل کنند. چرا که آنان بهتر از همه میدانند، در طول تاریخ هر جا که یک ظالم داخلی یا خارجی تسمه از گرده جامعه کشید، روحانیت ملجأ و مأمن مردم بوده است." وی در ادامه می افزاید " حوادث تلخ و شیرین مشروطه آموزههای فراوانی برای احتمال تکرار دارد که رگههای آن را امروزه در برنامه پیچیده روحانیتستیزی و کانونگریزی و مردمفریبی میبینیم. برنامهای که حتی متصلبین اصولگرا و اصلاحطلب را به اعتراف و هشدار واداشته که مبادا مشروطه تکرار شود."
ميلاد با سعادت يگانه منجي عالم بشريت بر همه رهپويان حق و عدالت مبارك باد
ای دل شیدای ما، گرم تمنّای تو
کی شود آخر عیان طلعت زیبای تو
گر چه نهانی ز چشم، دل نبود ناامید
می رسد آخر به هم چشم من و پای تو
نیمه ی شعبان بود روز امید بشر
شادی امروز ما نهضت فردای تو
آقاي هاشمی رفسنجانی در هفتهای که گذشت روزهای پرکاری را سپری کرد، به نحوی که اظهار نظرهای او در دیدارها و مصاحبههای مختلف در مورد مسائل مختلف داخلی و خارجی مورد توجه رسانهها بهویژه در خارج از کشور قرار گرفت.
شاید پر بحثترین اظهارات او مربوط به مصاحبهاش با سایت صادق خرازی بود که به بحث در مورد سیاست خارجی ایران؛ رابطه با عربستان و امریکا، اختصاص داشت و بیش از آنکه کارکرد داخلی داشته باشد، نوعی پالس برای طرف خارجی تلقی میشد.
یادواره شهدای گلین
به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر رامسر یادواره شهدای گلین از ساعت 10 الی 3 بعدازظهر روز پنج شنبه 23 تیر 1390 در مسجد جامع روستای گلین برگزار می شود .
ستاد یادواره شهدای گلین ، بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان رامسر و تنکابن و خانواده شهدا طی اطلاعیه ای از عموم مردم جهت شرکت در این مراسم دعوت نموده است .
پشت پرده انتصاب معاون جديد وزير امور خارجه؛
انتصاب محمد شریف ملک زاده به عنوان معاون مالی و اداری وزارت خارجه به دستور شخص رییس جمهور بوده و وزير خارجه در این زمینه تصمیم گیرنده نبوده است.
به گزارش رجانيوز، جريان نفوذي در دولت از مجاب كردن احمدينژاد براي اين انتصاب، چهار هدف عمده را دنبال ميكند كه اولین مورد آن با هدفگذاري آغاز دور جدید انتصاب سفيران است.
بازخواني براندازي ناکام در دو پرده
دو سال از حماسه تاريخي 22 خرداد گذشت؛ حماسهاي که در آن، ملت ايران با شرکت چهل ميليوني خود در انتخابات دهمين دوره رياست جمهوري شگفتي جهانيان را بر انگيخت؛ ولي حوادثي موجب شد تا اين حماسه شيرين به کام ملت تلخ گردد. فتنه عميقي که ريشههاي آن به سالها قبل باز ميگشت به جنگ احزابي تبديل شد که از يک سو اوباما و دولتهاي اروپايي در آن حضور داشتند و از سوي ديگر شيوخ مرتجع منطقه و در داخل نيز برخي احزاب مدعي حضور داشتند. آتش افروزان جنگ احزاب با برنامهريزي دقيق، طرحي را تهيه کرده بودند که در هر صورت، براندازي نظام اسلامي و ولايي را نتيجه دهد. انتخاب ميرحسين موسوي بهعنوان نامزد جبهه مخالفان احمدينژاد، طرحي حساب شده بود تا در صورت پيروزي يا شکست وي، آنها را به نتيجه دلخواه نزديک کند.
وقتی هیچ بهانه ای جور نمی شود!
توقیف هفته نامه ارزشی 9 دی توسط هیات نظارت بر مطبوعات به جرم! چاپ دو صفحه مطلب اقتصادی به دلیل نداشتن زمینه اقتصادی و تغییر صاحب امتیاز آن به دون اطلاع هیات نظارت و چاپ یک کاریکاتور بر خلاف اصول اخلاق، تعجب همگان را بر انگیخت. اگر واقعا این گونه امور جرم باشد خیلی از نشریات باید بسته شوند. آیا جرم این نشریه ارزشی با دیگر نشریاتی که در کشور منتشر می شوند و بعضا دین و ارزش های جامعه را به سخره می گیرند قابل مقایسه است؟
در میـــان کعـبه جـان ، پـرتـو حق جلــوهگر شــد
فاطمه بنت اســد هم ، صــاحب زیبـا پسر شــد
کعبه آن شب ، غـرقـه در نـور دل افـروز خـدا بـود
آسمان کعبه گویی ، مظــهر صــدها گهـــر شــد
عطــر جـانبخش بهشـتی در فضــای کعبه پیچید
تا کـه میـــلاد ســعید مـرتضی فخــر بشــر شــد
مـژده میـــلاد مـولا ، میکنـد از غم رهـایم
زین بشارت کام امّت ، مملو از شهد و شکر شـد
میلاد مسعود اولین کوکب رخشان سپهر ولایت وامامت بر عاشقان و شیفتگان حضرتش مبارک.
اگر این سخن درست باشد كه در حیات رسول خدا (ص) دو جریان سیاسى مختلف در میان مهاجران وجود داشته و كسانى براى به دست آوردن خلافت تلاش مىكردهاند باید پذیرفت كه میان امام و شیخین از همان زمان، مناسبات خوبى نبوده است. در اخبار سیره چیزى كه شاهد نزاع بین اینان باشد دیده نشده، اما هیچ خاطرهاى نیز كه نشان دهنده رفاقت آنها با یكدیگر باشد وجود ندارد. دشمنی هاى عایشه با امام على (ع) كه به اعتراف خودش از همان زمان پیامبر(ص) وجود داشته، مىتواند شاهدى بر اختلاف آل ابى بكر با آل على تلقى شود. گفتهاند زمانى كه فاطمه (س) رحلت كرد، همه زنان پیامبر(ص) در عزاى بنى هاشم شركت كردند، اما عایشه خود را به مریضى زد و نیامد و حتى براى على (ع) مطلبی نقل كردند كه گویا عایشه اظهار سرور كرده بود.(1) هر چه بود، بلافاصله پس از خلافت ابوبكر، و اصرار امام بر اثبات حقانیت خود نسبت به خلافت، سبب بروز مشكلاتى در روابط آنان شد. حمله به خانه امام و حالت قهر حضرت فاطمه (س) و عدم اجازه براى حضور شیخین بر جنازه آن حضرت،(2)اختلاف را عمیقتر كرد. از آن پس امام گوشهگیر شد و به سراغ زندگى شخصى رفت. حكومت انتظار داشت كه امام، همانطور كه بیعت كرده، دست از ادعاى حقانیت خود نیز بردارد و شمشیر به دست براى تحكیم پایههاى قدرت آنان با مخالفانشان از مرتدان بجنگد. امام این درخواست را رد كرد. با چنین موضعى، طبیعى بود كه حكومت باید او را در دیدگان مردم تحقیر كند. این سیاست مىتوانست به انزواى بیشتر آن حضرت بیانجامد. امام در نفرین به قریش فرمود: خدایا! من از تو بر قریش و آن كه قریش را كمك كند یارى مىخواهم.
16ويژگيمشترك جريانهاينفاقو انحراف براي نفوذ
عضو شوراي مركزي جمعيت ايثارگران انقلاب اسلامي، با اشاره به تجربه 32 ساله جريانهاي انحرافي، معاند و منافق براي نفوذ در ساختار نظام، 16 ويژگي مشترك اين جريانها را برشمرد.
مجتبي شاكري، عضو شوراي مركزي جمعيت ايثارگران انقلاب اسلامي در گفتوگو با فارس در خصوص اقدامات جريان انحرافي، اظهار داشت: تجربه 32 ساله انقلاب اسلامي در مقابله با جريانهاي معاند، منافق و منحرف نشان ميدهد كه طيف جريانهاي مقابل گفتمان انقلاب اسلامي براي رخنه در ساختار سياسي نظام اسلامي با شدت و ضعف از شيوههاي مشتركي بهره ميبرند تا بتوانند در دوره مشخصي از زمان براندازي نظام را محقق كنند.
وي با بيان اينكه اين تلاشها داراي ابعاد نظري و عملي است، گفت: برخي جريانها و احزاب توانستند محورهاي بيشتري را به تحقق برسانند و برخي نيز با اجراي چند محور دچار فروپاشي و تسليم در مقابل مردم شدند.
عضو شوراي مركزي جمعيت ايثارگران انقلاب اسلامي تصريح كرد: فتنههاي جريانهاي مليگرا، ماركسيست، ليبرال، منافق و متحجر و گرد آمدن يكپارچه آنها در فتنه 88 و فتنههاي پيشرو نماد ويژگيهاي مشترك اين جريانات در مقابله با گفتمان انقلاب اسلامي است.
وي در ادامه ويژگيهاي مشترك جريانهاي منافق و انحرافي براي نفوذ و سلطه در ساختار نظام جمهوري اسلامي ايران را به شرح زير بيان داشت:
1- بيرون بردن پديده حق و تكليف خارج از دايره اسلام ناب و نظام ولايت فقيه و تفسير ديگر گونه از امور مهمي چون حجت شرعي، امر به معروف و نهي از منكر و تولي و تبري
2- جلب حمايت دشمن (آمريكا و صهيونيسم) و ارتباط سازماندهي شده با دستگاههاي اطلاعاتي آنان
3- همگرائي با طيفهاي مختلف و ائتلاف براي مقابله با نظام، قانون اساسي و ولايت فقيه
4- حذف و يا استحاله واژههيا كليدي گفتمان انقلاب اسلامي، جمهوري اسلامي، استكبارستيزي، مبارزه با صهيونيزم، پيشرفت و عدالت و مردمسالاري ديني.
5- انتقال حوزه ارزيابي گفتمان انقلاب اسلامي به خارج از حوزه نظام و واگذاري آن به داوريهاي بينالمللي.
6- تسلط بر پنج رسانه براي انتقال پيام و تكميل جنگ نرم، رسانه ملي، ماهواره، فضاي مجازي، خبرگزاريها، نشريات داخلي و سينما.
7- طراحي رويارويي خشونتآميز لايههاي اجتماعي با حاكميت با پروژههايي چون نافرماني مدني و حتي ترور فيزيكي به جاي گفتگوي مسالمتآميز.
8- تسلط بر چهار وزارتخانه خارجه، كشور، دفاع و اطلاعات.
9- طيف بياعتنايي با شكستن قانون در حوزه اسناد بالادستي، قوانين مجلس، شوراي نگهبان و مجمع تشخيص مصلحت نظام، مصوبات شوراي عالي انقلاب فرهنگي.
10- ساختارمند كردن قومي حزبي دولتي و بينالمللي در امر رانتخواري و مفاسد اقتصادي.
11- اشاعه اباحيگري سكولاريسم فمنيسم و بيبندرباري براي كسب مقبوليت و جلب آرا در انتخابات.
13- برقراري ارتباط خارج از عرف با شخصيتها و سازمانهاي به اصطلاح خصوصي
14- انفعال در مقابل تحريم و تهديدات غرب و تلاش در مقبول واقع شدن داوري و ارزيابي سازمانهاي بينالمللي.
15- دامن زدن به حاكميت دوگانه براي شكستن جايگاه رهبري و برنامهريزي براي ايجاد فاصله بين مردم و رهبري.
16- پنهان كردن راهبرد و رفتار سكولار خود (انسان، حقيقت، حكومت، هستي، بايدها و نبايدها) در پس نمادها و نمودهاي ديني و نگاه ابزاري به دين.
دیدار اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی با رهبر انقلاب
حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی عصر امروز در دیدار رئیس و اعضای شورایعالی انقلاب فرهنگی با اشاره به اهمیت بسیار بالای مقوله فرهنگ به عنوان هویت و شاكله معنوی یك ملت و گستره وسیع و تأثیر عمیق آن در ابعاد مختلف زندگی فردی و اجتماعی، مسئولیت شورایعالی انقلاب فرهنگی را مهم و عظیم خواندند و تأكید كردند: در عرصه تهاجم پیچیده و فراگیر فرهنگِ جبهه استكبار برضد نظام اسلامی، شورایعالی انقلاب فرهنگی همچون یك قرارگاه اصلی، وظیفه سیاستگذاری راهبردی و هدایت دستگاهها و مراكز تأثیرگذار فرهنگی و بخشهای اجرایی را برعهده دارد.
* بازي بزرگ هاشمي و نامه بدون سلام بهمثابه فرمان آغاز انقلاب مخملي
* هاشمی رفسنجانی و بازی بزرگ در انتخابات دهم
* پروژه "نه خاتمی نه احمدی نژاد"
* استراتژی "بله خاتمی نه احمدی نژاد"
* لاریجانی و وحدت ملی
* داستان موسوي
* چرا موسوی وارد عرصه انتخابات شد؟
* فاز اول: فعالیت انتخاباتی موسوی : نه اصلاح نه اصولگرا، هم اصلاح طلب هم اصولگرا
* فاز دوم : سرمایه گذاری روی سبد رأی خاتمی
* نامه بدون سلام هاشمی، فرمان آغاز انقلاب مخملی بود
در بخش قبلي اين گزارش به نقش محمد خاتمي در انتخابات 88، تمايل اوليه نداشتن به كانديداتوري، اعلام حضور، كنارهگيري و پروژه مشترك حزب مشاركت و سازمان مجاهدين (انقلاب) پرداخته شد. در بخش دوم و پاياني، به بررسي نقش آقاي هاشمي رفسنجاني در به صحنه آوردن موسوي و دو فاز تحرك انتخاباتي موسوي، پرداخته شده است.
به گزارش رجانيوز، با وجود همه آنچه که درباره فراز و فرودهای حضور محمد خاتمی در صحنه انتخابات گفته شد، باید به این نکته اذعان داشت که نقش اول بازیگر بزرگ در انتخابات ریاست جمهوری دهم متعلق به هاشمی رفسنجانی است و او بود که عملا صحنه مبارزه انتخابی علیه دکتر محمود احمدی نژاد را در دو جبهه اصولگرا و اصلاح طلب با کمک دوستانش مدیریت میکرد. این بخش از نوشتار حاضر تلاش خواهد کرد تصویری دقیق و روشن هرچند اجمالی از طراحیهای وی برای انتخابات 88 و سناریوهایی که یکی پس از دیگری اجرا شد ارائه دهد.
* چرا خاتمی نمیخواست بيايد، چرا مجبور به اعلام حضور و كنارهگيري شد؟
* بازی خاتمی و انتخاب 88
* چرا خاتمی نمیخواست کاندیدا شود؟
* چرا خاتمی مجبور به اعلام حضور شد؟
* چرا خاتمی کنار رفت؟
* پروژه جدید مشارکت و سازمان
انتخابات ریاست جمهوری دهم از جهات متعدد یکی از حساس ترین رویدادهای سیاسی تاریخ پس از انقلاب اسلامی بود. با روی کارآمدن دولت نهم در تیر ماه 84 شاید مدتی طول کشید تا جریان مخالف گفتمان امام و انقلاب در داخل و خارج از ایران دریافتند که خطری بزرگ همه دارایی و اندوخته آنان در بخشهای مختلف حاکمیت و سرمایه گذاری وسیعی را که طی سالهای طولانی برای تهی کردن نظام جمهوری اسلامی از روح عدالت خواهی، استکبار ستیزی و ولایت پذیری و در یک کلمه اصولگرایی به معنای واقعی آن، بدان امید بسته بودند، تهدید میکند و لازم است تا هرچه زودتر برای ادامه حیات خود در جامعه سیاسی ایران چارهای بیندیشند.
گفتوگو با مهدي كوچكزاده در آستانه حماسه 22 خرداد/1
تمايز جريان عدالتخواه سوم تيري از گروه انحرافي/ چه كساني حق نقد ولايتمداري احمدينژاد را دارند
اشاره: دكتر مهدي كوچكزاده نماينده مردم تهران در مجلس را همه به صراحتش ميشناسند، از همان دوره مجلس هفتم، زماني كه با صراحت نظراتش را بيان ميكرد، در ستاد جنگ رواني جريان موسوم به اصلاحطلب هدف قرار گرفت و در چند شماره با تيتر و عكس يك روزنامههاي زنجيرهاي مانند شرق تخريب شد.
با روي كار آمدن دولت احمدينژاد بهعنوان نماينده حامي دولت در مجلس شناخته شد، اين در حالي بود كه بارها در كنار حمايتهاي خود از اقدامات درست دولت، انتقادهايش را نيز بيان كرد. در آستانه سالروز حماسه بیست و دوم خرداد، با وي به گفتوگو نشستيم و روي اين بحث متمركز شديم كه آيا اين ادعا كه جريانهاي فتنه و يا جريانهاي به اصطلاح اصولگراي همراه فتنه اين روزها بيان ميكنند كه آيا انتخاب احمدينژاد از ابتدا اشتباه بود و اين جريان، يك جريان انحرافي بود، آيا درست است؟ بخش اول اين گفتوگوي خواندني در ادامه آمده است:
در حاشیه تحولات اخیر بازار ارز و سکه؛
در اوایل سال 65 بود که زمزمههایی از افزایش نرخ ارز جهت جلوگیری از رشد سوداگری در ارز مطرح شد. سوداگری در آن زمان امری مطلوب نبود چرا که از طریق "آربیتراژ"ی که بین نرخهای چندگانهی ارز صورت میگرفت، ارز را که عنصر حیاتی برای بخش حقیقی بود گران میکرد و تهدیدی جدی برای بخش حقیقی که تولیدش متوقف بر ارز بود ایجاد مینمود.
از سوی دیگر ارز کمیاب به جای آن که در اختیار تولید کننده قرار بگیرد در اختیار سوداگر قرار میگرفت، به عبارتی ارز توسط سوداگران ربوده میشد و کار را برای تولیدکنندگانی که در شرایط کمیابی ارز به دنبال ارز میگشتند سخت میکرد. کمیابی ارز طی سالهای 65 به بعد، در کنار نیاز شدید اقتصاد به ارز، سبب جذابیت خرید ارز در کشور شد به گونهای که در بازار آزاد ارز با درصدی بسیار بالاتر از بازار رقابتی و رسمی مبادله میشد.